Co to jest email marketing I dlaczego NADAL DZIAŁA?
Jak to się stało, że e-mail jest najskuteczniejszym kanałem marketingowym
QWERTYUIOP" tak najprawdopodobniej wyglądała treść pierwszej na świecie wiadomości e-mail. Wysłał ją w 1971 roku amerykański inżynier i programista, Ray Raymond Tomilson. Dziś 3 na 4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili informujących o promocji lub ofercie firmy. Według DMA Marketer E-mail Tracker "RoI" z każdego wydanego dolara wynosi 42. Jak to się stało, że dziś E-mail jest najskuteczniejszym kanałem marketingowym?
W dzisiejszym odcinku dowiesz się:
• Czym jest e-mail marketing?
• Jakiego rodzaju działania marketingowe możesz prowadzić?
• Mam nadzieję, przekonam Cię, że pogłoski o końcu ery maili są przesadzone.
• Dlaczego e-mail wciąż pozostaje najskuteczniejszy?
Sponsorem kanału jest ➡️ https://user.com/pl/
______________________________________
00:00 Wstęp
02:10 Czym jest E-mail marketing?
03:04 Cold mailing
03:31 Newsletter
04:18 Mass mailing
04:27 Komunikacja triggerowana
04:50 Fenomen kanału e-mail
06:41 Marketing za pozwoleniem
07:24 Podsumowanie
______________________________________
QWERTYUIOP- tak najprawdopodobniej brzmiała treść pierwszej wysłanej na świecie wiadomości email. Wysłał ją w 1971 roku Raymond Tomlinson (amerykański inżynier i programista) – i wysłał go sam do siebie, no bo w sumie skąd miałby wziąć czyjś adres email.
Dziś 3 na 4 Polaków dostaje codziennie do 20 e-maili informujących o promocji lub ofercie firmy, a według badań DMA Marketer Email Tracker ROI z każdego wydanego dolara wynosi 42. Jak to się stało, że dzisiaj email nie tylko działa, a nawet jest najskuteczniejszym kanałem? Zostań ze mną, żeby się tego dowiedzieć.
Bo w dzisiejszym odcinku:
Kiedy ponad 50 lat temu, w 1971 roku, inżynier Ray Tomlinson wysłał pierwszą na świecie wiadomość e-mail, nie zdawał sobie sprawy w jak szybkim tempie nowy kanał komunikacji wzbije się na wyżyny popularności i w jak szybkim tempie marketerzy zepsują ten kanał. Już 7 lat później, w 1978 r została wysłana pierwsza masowa SPAM kampania. Jej twórcą był Gary Thuerk, marketingowiec, który w kanale email widział ogromne możliwości. I miał rację.
Dziś email jest najbardziej rentownym kanałem na świecie. I żadne z rozwiązań, które do tej pory pojawiły się na rynku, czy to komunikatorów czy social mediów, mimo przewidywań ekspertów, nie odebrało mu jak dotąd tego tytułu.
Ale czym właściwie jest e mail marketing?
Email marketing jest jedną z form marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Każdy mail wysłany w celu nakłonienia klienta do podjęcia decyzji zakupowej można uznać za email marketing.
W myśl zasady marketing is everything and everything is marketing, wszystkie wiadomości, które wymieniamy z naszymi odbiorcami i klientami są przekazem marketingowym.
Wyróżniamy kilka rodzajów wiadomości, a wśród nich
- coldmailing
- newslettery płatne, firmowe, marki osobiste- newsletter
- mass mailing
- komunikacja triggerowana
Dosłownie w kilku zdaniach chciałbym przybliżyć Ci każdą z tych form, nie wchodząc jednak zbytnio w szczegóły.
Cold mailing, zwykle jest wykorzystywany na górze lejka sprzedażowego. Z pewnością nie raz otrzymałeś taką wiadomość, i krótko mówiąc nie była ona skuteczna. Jeśli chcesz, aby na kanale mar-tech well done pojawił się odcinek na temat tego jak zaprojektować skuteczny cold mailing daj znać w komentarzu, a zrobię co w mojej mocy, aby spełnić Twoje oczekiwania co do treści.
Jeśli chcesz pozostać w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami i budować z nimi trwałą relację to powinieneś skorzystać z newslettera. Jest on wysyłany jedynie do zainteresowanych użytkowników, od których wcześniej pozyskałeś dobrowolną zgodę na otrzymywanie odpowiednich informacji. Krótko mówiąc, ktoś zachęcony Twoimi obietnicami zapisał się i liczy na wartościowe treści. Jeśli nie masz pomysłu na swój newsletter, a bardzo chcesz rozwinąć taki kanał komunikacji to zastanów się jaki ma być jego cel. Czy chcesz poinformować o tym co się dzieje w Twoim biznesie, czy chcesz dzielić się treściami i wiedzą w ramach płatnego newslettera, czy może budować swoją markę osobista.
Sam na pewno nie raz dostałeś wiadomość, która była wysyłana do wielu adresatów. To był tzw. mass mailing.
Ostatnią z form jest komunikacja triggerowana. Oznacza to, że wiadomości email wysyłane są kiedy dojdzie do pewnego zdarzenia. Za pomocą wiadomości triggerowanej możesz wysłać kod rabatowy z okazji urodzin klienta, zaproponować komplementarne produkty, czy zachęcić do powrotu na stronę gdy klient opuścił koszyk bez złożenia zamówienia.
Gdzie jednak należy doszukiwać się fenomenu kanału e-mail? Jakby na przekór wszystkim email ma się świetnie i mówiąc nieco kolokwialnie -nieustająco dowozi wyniki.
Jak to się dzieje?
Wyobraź sobie, że masz niepowtarzalną okazję nawiązać ze swoim klientem relację i pielęgnować ją każdego dnia. Email jest pewnego rodzaju intymną komunikacją. Jesteś tylko Ty i Twój odbiorca po drugiej stronie komputera. Zupełnie odwrotnie niż w social mediach, gdzie jest jak na imprezie- wokół dzieje się tysiące rzeczy, nie wiadomo na czym skupić uwagę.
Kiedy odbiorca czyta maila jest sam na sam z wysłanym do niego komunikatem.
Osobiście, uważam, że to jest clue, dlaczego maile wciąż są tak popularne.
Dlatego, nie możesz zawieść jego oczekiwań wysyłając mu SPAM, musisz skupić się na jakości. Im większą wartość czerpią Twoi odbiorcy z Twoich e-maili, tym z większą niecierpliwością będą czekać na kontakt z Tobą.
Powiedz szczerze, ile razy zdarzyło Ci się otrzymać SPAM? Ile razy otrzymałeś na maila wiadomość od nadawcy, do którego listy mailingowej się nie zapisałeś? Jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi, i niestety, mamy coraz mniejsze zaufanie do firm w zakresie przetwarzania naszych danych.
Kiedy już decydujemy się zostawić swoje dane oczekujemy nie tylko zadowolenia z oferowanych towarów i usług, ale również transparentności w ich przetwarzaniu. W końcu za coś tymi danymi płacimy. W odpowiedzi na te potrzeby świat marketingu ewoluuje i pojawiają się nowe idee, a niektóre przeżywają drugą młodość. Tak jak zasada permission marketingu, czyli tzw marketingu za pozwoleniem sformułowana prawie 30 lat temu, w 1991 roku. Twórcą pojęcia permission marketing jest Seth Godin uważany za guru marketingu i pioniera nowatorskiego podejścia do marketingu produktów i usług. Koncepcja persmission marketingu zakłada ona, że komunikaty wszelkiego rodzaju są wysyłane jedynie do odbiorców, którzy wcześniej wyrazili na to zgodę.
Taka metoda pozwoli Ci na osiąganie znacznie lepszych wyników w kampaniach mailowych, przy jednoczesnym poszanowaniu preferencji użytkownika.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o martechowym świecie i wszystkim co jest z nim związane, zasubskrybuj ten kanał.
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non.